reklama

Krstné meno

Peter, Michal, Viera, Lucia, Martin... Každý z nás má nejaké meno. Napadlo už niekedy niekoho z vás aký význam a pôvod má vaše meno?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pýtali ste sa už niekedy vašich rodičov, prečo vám dali meno, ktoré je zapísané vo vašom rodnom liste? Odpoveď od mojich rodičov som na túto otázku nedostala. Jednoducho sa im páčilo meno Miriam. Je viacero spôsobov, podľa ktorých rodičia vyberajú meno pre svojich potomkov. Ja som ich rozdelila do niekoľkých kategórií:

  • podľa ľubozvučnosti - jednoduco sa im páči znenie mena. Nehľadajú v tom žiadny hlbší zmysel.

  • podľa inej osoby - pomenovávajú podľa rodinných príslušníkov, resp. inej milovanej osoby alebo aj podľa slávnej osobnosti (mužom sa často páči meno ich bývalej frajerky)

  • podľa významu mena - kedysi si ľudia dokonca menili mená, keď zistili že to, ktoré im dali rodičia ich dostatočne nevystihuje albo keď chceli vyjadriť nejakú významnú zmenu vo svojom živote.

Už v Starom zákone Biblie sa môžete dočítať, že ľudia nepomenovávali svoje deti len podľa toho, aké meno sa im zapáčilo, alebo ktoré im pekne znelo. Meno, ktoré svojmu dieťaťu dali, hovorilo niečo o jeho povahe, pôvode alebo niečo o jeho živote. Zoberme si napríklad jeden známy biblický príbeh. Myslím si, že všetci poznáte príbeh o Mojžišovi. Keď ho faraónova dcéra našla v košíku plávajúcom po rieke, vytiahla ho a rozhodla sa, že ho sama vychová. Dala mu meno Mojžiš, čo znamená „vytiahnutý z vody”. Aké jednoduché, však? Avšak podľa môjho názoru je to zmysluplné. Keby sa Mojžiš narodil v dnešnej dobe, jeho matka by ho pomenovala možno Ferko, lebo by si povedala, že je to pekné meno. Týmto som nechcela nikoho urážať, len by som rada poukázala na dnešný trend voľby mena. Ja osobne skôr inklinujem k výberu mena podľa významu. Verím tomu, že aj keď na to ľudia nemyslia, naše mená nedostávame náhodou. Boh nám dáva meno, ktoré prislúcha k nasej osobe.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak by vás to náhodou zaujímalo, moje meno (Miriam) je hebrejská verzia Márie a znamená „milovaná Bohom ” alebo „vzbura, neústupnosť”. Ak mám povedať pravdu, obidve verzie na mňa sadnú ako uliate. Ako kresťanka verím, že Boh ma miluje a tiež som často tvrdohlavá. A čo vy? Premýšľali ste už niekedy o tom, aký význam má vaše meno_

Miriam Tóthová

Miriam Tóthová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Ak má pravdu svet, ak má pravdu tá hudba v kaviarňach, ak majú pravdu tie masové zábavy, títo poameričtení s málom spokojný ľudia, potom nemám pravdu ja pomätený, potom som skutočne stepný vlk, do cudzieho a nezrozumiteľného sveta zablúdené zviera, ktoré už nevie, kde je jeho domov, kde vzduch a potrava..." (Herman Hesse) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu